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Si parla tanto di Brand Identity, Brand Reputation, Brand Awareness e Brand Image. Secondo l’American Marketing Association (AMA) il brand è il nome, il termine, il simbolo, il disegno o una combinazione di questi elementi, che distingue un produttore da ogni altro. Il brand rappresenta quindi l’identità, unica e irripetibile, di un’azienda sul mercato.

Si ritiene solitamente che siano però questioni che riguardano attori su larga scala, come i brand più famosi. In realtà si tratta di aspetti fondamentali per tutte le aziende, a prescindere dalle dimensioni. Capiamo di cosa si tratta…

What is a Brand?

When you think about branding you probably think of advertising, taglines, logos, jingles, etc., but these, in fact, support a brand and are not the brand itself. A brand is a complex concept incorporating many elements.

A brand is:

The image of a product and a promise to deliver quality.
An effective and compelling way to communicate the benefits of your product or service.
An essence, an ideal, an emotion.
The totality of perceptions—everything you see, hear, know, read, feel and think about a product or service—based on past experiences, associations, and expectations for the future.
A shortcut of attributes, benefits, beliefs, and values that differentiate, reduce complexity, and simplify decision-making. Philip Kotler

Professor of International Marketing presso la Kellogg School of Management della Northwestern University di Evanston, Illinois

Esistono diversi indicatori per misurare il valore di un brand.
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BRAND REPUTATION

La brand reputation è la considerazione di cui un brand gode in virtù della sua capacità di soddisfare le aspettative del pubblico nel corso del tempo.